En sommardag i maj !

76717-140 Foto: 1,a maj .. sossarna låter folk åka i 50 tals bilar och vän av ordning kan ju fråga sig om lösningarna för morgondagens problem finns i gårdagen vilket jag kan känna viss tveksamhet till utan årets S-tåg på 1,a maj visar nog mer tecken på nostalgi !

Dagarna är inte annat än fantastiska just nu när sommaren tagit grepp om oss och livet känns plötsligt så där lätt och skönt ! Fredagen slutade med förlust mot Jung med 4-0 (2-0 i halvlek) och det är bara att erkänna att de var bättre än oss men samtidigt så hade vi inte turen med oss denna gång.. Vi spelar på torsdag mot Ardala på hagavallen kl 19 och det ska nog kunna gå bra då Ardala förlorade med 6-1 mot Jung !

Vi hade spelarfest i dag och den mixade matchen slutade 7-7 efter 60 minuters spel.. ( 4-3 i halvlek till oss)
I mitt lag spelade jag med, Hanna, Teres, Veronica, Tobbe, Ecki, Mats, Frida mot Erik, Lillen, Kristin, Emilie, Sandra, Cicci, Patrik, Carro och Lisa
Det var en trevlig fest och all hade kul och det känns somk att det var positivt för vår lagmoral i damlaget i framtiden.

Politiken rullar vidare och på måndag har vi både telefonmöte om budgeten och detta är också samma dag som majoriteten presenterar sin budget och min fråga är ? Blir det sparbeting eller skattehöjning från dagens 10,45 till 10,75,, Jag bedömmer att det blir det första alternativet,,,
Vi i mp kommer att ha en progressiv budget ! Återkommer med detta efter måndagens möte gällande budgetkommentarer !

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback