Härlig sommardag

76717-127  2008-05-11  Var en fantastisk sommardag som jag tillsammans med vänner tillbringade vid kinnekulle och närmare bestämt Trolmens hamn. Det var en fantastisk skön dag och vi grillade och njöt av livet i allmänhet. Det är sådana här dagar man måste njuta av då de inte blir så där fantastiskt många av dem !

Senare på dagen var jag domare mellan Kållandsö F 10 mot Vinninga F 10 och det var en fantastisk trevlig match där pupliken ett 20 tal (mestadels föräldrar och mor/far föräldrar) Min broders dotter Hanna spelade och det var jättekul att se henne spela och få dömma henne. Matchen slutade 8-0 till Vinninga efter 1-0 i halvlek.

Nu går vi alltså mot en intressant vecka där vi i regionen ska bli klar med vår budget samt att majoriteten där i morgon presenterar sitt förslag.. Jag gissar att de bibehåller nuvarande skattenivå 10,45 men osvuret får vara bäst ! Informerar i morgon kväll om majoriteten samt kort om vårt !

I kommunen så har vi möte med S och V kl 19 på tisdag för att snacka ihop om oss en budget på ca 1.7 miljarder och en investerings nivå på ca 200 millioner. Det ser ut som att vi ska kunna lösa kärnområdet= Vård, skola och omsorg .
Frågan om Hallen kommer upp på ett extra kommunstyrelse nu på tisdag kl 10,30....och så ska vi gå till beslut i frågan på junifullmäktige den 16 juni !

Jag gillar debatter och denna om 80/20 regeln gällande om vi i politiken är överens eller inte och tycker väl att tar min alla beslut som man gör politiskt så stämmer väl detta då mycket är självklara saker men gör man en priordning på viktiga principiella frågeställningar så¨skulle jag säga 40/60 i stället= 40 gemensamt och 60 oenigt...
Detta menar jag med att ta 80/20 regeln med en nypa salt i den debattartickel jag skrev !

Ha det gott
Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback