HSU -- i dag

En dag i Vänersborg igen och ett möte med Hälso och sjukvårdsutskottet. Det var intressanta föredragningar gällande detta med en regional handlingsplan för fetma vilket bekräftar vår mp uppfattning om vikten av det hälsoförebyggande ! Beslut ska tas framöver ...
Vi fick också information gällande verksamhetsanalysen för 2007,, Det finns så oerhört mycket att veta inom sjukvården men en sak oroar att vi i skaraborg har många överviktiga samt en hög andel hjärtinfarkter jämförbart med regionen i dess helhet.
Vi diskuterade också med representanter för patientnämnderna ( Skaraborg, Södra Älfsborg, Nu sjukvården och Göteborg) De tog upp problem med fria vårdvalet inom psykiatrin, bemötande fråga, Infromation till allmänheten om patientnämndernas funktion...
Vi fick också information om upphandlingen för Ambulansalarmering.som ska vara klar 2009-09-01
Det bli skarpt läge i senhösten.

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!
Efter ditt mobilsamtal till mig imorse så råkade du en stund senare ringa upp mig av misstag. Dvs du hade inte 'låst knapparna'.
Jag ropade och försökte uppmärksamma att jag 'ånyo var på linjen', men du hörde inget.
Istället kunde jag höra hur du ivrigt diskuterade 'med någon'om några andra miljöpartisters förehavande. Tänker du göra någon sorts politisk överhalning?
Eftermiddagshälsning från LSS (Säpo)
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback