kort och gott och lite direkt referat från hockyn

Hej på er !

En kul dag igår med demokratirådet när vi nu ska utveckla stenportsgatan.. Vi träffade två 7,e klassare från ulriksdal. Det visade oss ideer hur de vill se denna gata som samhällsbyggnadsnämnden ska ta ett beslut om till våren 2009. De hade ideer som att kända Lidköpingsbor skulle ingraveras i vissa stenplattor.  Man vill föfina fasader på folkan, försäkringskassan och förfinande lyktstolpor, papperskorgar mm mm. Alla vill att man ska förfina vår paradgata och det var verkligen på tiden som de uttrykte det. ca 65 % vill att det ska kunna cyklas på denna gata emedan 35 % säger nej på min lilla undersökning med att eleverna räkte upp handen.
Man vill ha mer utomhusmöjligheter för fiken...
(Nu kviterade sverige till 4-5... 5,39 kvar...
Canada leder ännu... )
Alla medborgare kommer att kunna lägga ideer till gatan nu under kommande halvåret på folketshus..
Det blir en speciell dag den 31 maj,..på stenporten,,. kom dit.
Det är viktigt att denna nya process kommer att lyckas och att medborgarna känner att de kan påverka !
Jag återkommer om detta..

30 sekunder kvar.., 4-5---( 
14,5 sekunder kvar,... tekning i offensiv zon...
8,7 sekunder kvar,, tekning i offensiv zon
Sverige är utslaget i wm.. bra match och kul att se !


I går kväll så var jag också en sista gång under denns säsong på badhuset och det är fantastiskt vilket bra sådant vi har.

i morgon är jag på torget.. vi ses..
trevlig helg önskas-

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!
Alexandra kom med din cykel, så nu står den hemma hos mig.
Jag funderar på att köpa nya däck till den i början på nästa vecka. Dvs det blir en kostnad på ca 300-400 kr för dig. Är det ok?
Ska även försöka göra ren kedjan så gott det går.
Kvällshälsning
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback