lite veckoinfo mm

76717-125  Sommarbild på Rådhuset !

En ny vecka tar sin början och den kommer gå på det kommunalpolitiska planet med möte med kommunstyrelsen den 6/e (tisdag) och sedan två budgetberedningsdagar = onsdag/torsdag. Efter detta kommer mp-V och S att träffas på tisdag den 13,e och vaska fram vårt budgetförslag för 2009-10-11. Så det ska bli en intressant framöver i kommunen,,,

På Regionen så är det seminarie på tisdag efter kl 15 om vg-primärvård i Regionen(Vårdvalet) Vi får en rapport från tjänstemannagruppen med Hans-Göran i spetsen samt att vi ställer frågor och kommenterar .
Den 12 presenterar : C-Fp och S majoritetens budgetförslag i regionen och vi i MP har telefonmöte för att fastställa vårt alternativa förslag slutgiltigt. Jag kan ju säga så mycket att vi jobbar på en progressiv grön budget.. återkommer i detta förståss..

F.ö var det trevligt i går på fotbollen när vi lyckades besegra , Järpås med 1-0 efter mäl av Tobbe i den 75 minuten på vår 15,e heta chans ! Vi vann klart rättvist även om de var bättre än när vi slog dem på träningsmatchen med 2-1.
Nu har vi spelat två matcher i div 5 dam och har 4 poäng samt att vi håller nollan ännu.. Kul att se hur länge detta hänger i sig. Vi hade verkligen tur en gång under matchen när bollen dansade på vår mållinje och kan t o m varit över linjen men domarebn friade så jag tror på han förståss ! Men bar lag har tur,.,. ett klassiskt konstaterande !
Nu tränar vi på onsdag och har match borta mot Jung fredagen den 9e kl 19...

tack Jane för kommentaren ! Jag kollade detta på din sida och det kanske finns en viss liknelse ! Ja kanske skulle satsa på filmkarriär efter min politiska karriär ?

ha det gott i den sköna
majsolen

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

....så nu förväntar jag mig att du har kontaktat Alexandra ikväll (5/5).
Ni har bestämt att du hämtar din röda cykel under tisdagen (alternativt onsdagen).
Så när jag jobbar på LSS under torsdagen har jag med mig pumpen o kedjesmörja redan på morgonen. Jag ringer på hemma hos dig. Vi pumpar däck samt fräschar upp kedjan.
....så klockan 17.00 är du redo för din första cykeltur sedan juni 2005?!
Om det är fint väder kaske vi kan rulla norrut till Stewe!
Det låter väl enkelt!
Kvällshälsning
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback