nyheter i korthet

76717-130   Bild från skl,s kongress i Västerås 2007 och nu bär det iväg till mp-kongressen i Östersund (fred-sönd)där jag allts kandiderar till vår egna partistyrelse och även om valberedningen inte nominerat mig så kanske jag har en chans då våra kongresser alldrig är direkt förutsägbara.,  Det kommer väl att vara ca 170 ombud och jag är ett av dem och för att komma in i styrelsen (15)krävs det väl ca 70 röster då varje ombud får rösta på 15 till ca 8 ombud.. En gissning är väl att jag då jag kandiderar för första gången kanske kan nå 45 röster.. vi får se,, återkommer förståss om detta och annat gällande kongressen .,.

Jag har under två dagar varit i Vänersborg(förmöte på måndag) då det var regionfullmäktige i dag . Det var ett kort sådant,.10 till 16. Vårt viktigaste beslut var att skicka in en ansökan till regeringen till sammans med Skåne om permanentandet av regionutvecklingsuppdraget, vilket samtliga partier förutom sjukvårdspartiet röstade ja till. De ville ha en folkomröstning...

Jag var upp en gång och talade om patientnämndernas (4,a) viktiga uppdrag,,Jag tryckte på detta med att det är viktigt att man inom den kommunala hälso och sjukvården uppmärksammar detta med patientnämndernas viktiga roll att få information om saker och ting brister i vården eller organisationen.,. Vi ligger i regionen på ca 4000 fall per år och det är viktigt att vi lär oss hela tiden i en utvecklande organisation gällande de brister som finns..

 I måndags var vi i Trollhättan på konventum (intill film i väst) och fick information om biogas Brålanda. Man har fått KLIMP (klimat investeringar pengar) på 30 % av kostnaden att bygga upp en biogas anläggning i Brålanda samt att man fått ett samverkanavtal med 18 gårdar, och sedan ska de ha en liten råvaroanläggning som via en ledning knyter ihop alla gårdar som går  till huvudanläggningen i Brålanda sedan skickar man via en annan ledning ut biogasen till mackarna . När detta systemet tas i bruk inom en nära framtid så är man i framkant i världen när det gäller biogas som drivmedel, Detta projekt borde vara något för skaraborg eller hur !

När det gäller fotbollen så spelar damerna match igen( den 5,e) mot Skara (favoriter till första platsen i serien) hemma på hagavallen i morgon kl 19..Vi har nu matchstatistiken 4-1-1-2   2- 8  ( tobbe gjort två mål)

ha det gott

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback