Personligt

76717-54 2007 05 02  på lurö

Jag publicerade den bild den 7 maj och skrev då följande :

(- besöker jag min kollega Gunnar Karlqvist som är en god vän och vi delar på många intressen. Livet går inte alltid som på en räls och när det är jobbigt så krävs det stöttning samt att man kan se det positiva trots allt.Jag anser att hoppet är det sista som överger en människa och just nu behöver jag ge en annan ett mycket stort stöd och för att klara detta så krävs det att man själv har goda vänner att tala med som min kollega Gunnar !)
 
Det var ju en bilolycka mitt i centrala Lidköping lördagen den 5 maj 2007 och det är skönt  att kunna berätta att det gått så bra för min dåvarande flickvän , Kija som blev påkörd i denna olycka och jag vill nu ett år efter åt bara önska henne med familj en kärleksfull framtid !

Det är ju nu 1 år sedan och även om vi nu inte ses så har detta påverkat mig som människa på många sätt och fått mig att mogna och inse saker om livet och dessa oerhörda värde och vad detta med att kämpa och verkligen vilja att leva står för ! Livet är en resa om man ska utrycka en metafor som kort beskriver livet i sig .

Inget är beständigt utan allt förändras i takt med att man åldras . Det som man minns är saker som påverkat en genom livet som både har med oerhörd glädje att göra som mina 3 kära syskons barn och mina möten med kärleken genom åren men också med sorg och ledsamhet som min faders bortgång när jag var 4,a år men det är ju faktiskt så att livets ingridienser innehåller allt och ju mer man levt och gått igenom av både glädje och ledsamhet destå starkare och mognare står man som människa om man lyckas bibehålla kärleken till livet i sig i en allt mer förändringsbenägen värld som ibland kan verka hård och människofientlig. Vi måste ta vara på varandra och se livets kärlek och klarar man det så klarar man de tuffa och hårda utmaningar som finns på livets väg.  Kija har på många sätt symboliserat detta för mig och gett mig styrka också. Tack Kija och lycka till på din egna livsresa !

Jag träffar själv en alldeles speciell person just nu och jag ser den kärleken på ett betydligt bättre sätt i dag och är ödmjukare till andra och mig själv !

Göran

Kommentarer
Postat av: Jane

Fint skrivet Göran! Kolla in min senaste bloggpost skall du få se :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback