GL nytt

Har jobbat två nätter som sjuksköterska och det har varit trevligt som vanligt. Jag trivs mycket bra som anstäld i kommunen. Mina kollegor oavsett position är alla mycket lätta att sammarbeta med och vi har en fantastisk kamratanda !

Jag är nu i Gesbol hos tjejen och hon är händig till skillnad mot mig ! och försöker nu laga duschen !
Vi ska ha en trevlig söndagkväll.

Det är inte alltid man kan unna sig att känna viss glädje men det gör jag i dag när det gäller Mp. Jag återkommer om detta !

Det är kommunfullmäktige i morgon och då ska vi bland annat diskutera kommunal hälso och sjukvård. Borgarna vill att vi ska utveckla ett fritt val system i Lidköping men vi i majoriteten säger nej till detta ! Vi startar kl 18,15 på Lidbeckska i morgon.
Jag ska först vara i Vänersborg och jobba ! Jag ska kolla detta med nedskärnings förslager från SÄS(Södra Älfsborgs Sjukhus) Att ta bort nattakuten på skene lassarett samt vårdavdelningar där mm.. Jag har tänkt att göra ett studiebesök på Skene lassarett för att göra mig brefad av sitvationen...
återkommer om detta,...

Det är ju så att vi i Mp sade nej till besparingsförslaget på 1 % per år i 3 år = 900 millioner inom sjukvården men vårt skattehöjningsförslag föll ju ! Den 2,e dec. kommer det bli en tilläggsbudget debatt och vi i Mp vill då höja skatte med 50 öre,,,, Det lär bli en het hälso och sjukvårds debatt.. Vi är trovärdigare gällande att säga nej till dåliga besparingsförslag inom sjukvården.. Min undran går till Vänsterns politik , där man går på besparingsförslaget !

vi höres
Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback