GL nytt

Jag är hemkommen från två dagar i Eksjö med Hälso och sjukvårdsnämnden i Västra Skaraborg . Vi fick en mycket bra information om hur bra Jönköpings Läns sjukvård jobbar med folkhälsoarbetet och då inte minst att de med sina något över 30 vårdcentraler (vi har något över 140) jobbar aktivt med den förebyggande vården där folkhälsoplanerarna har en aktiv ledande roll ! Detta är något vi måste börja jobba med i skaraborg med våra folkhälsoplanerare !
Vi besökte Ekskö sjukhus med ett upptagningsområde från 6 kommuner (ca 100 000) inv.
De jobbar bra med psykiatrin och deras mottagningsvård .
Det är bra att få en omvärlsorientering i hur det fungerar på andra ställen och jag tar med mig mycket kring detta med hälso arbetet i mitt tänk med vår primärvård i regionen..

Kul att Moderaterna nu börjar debattera på Lidköpingsnytt och det är väl bara att konstatera att de är lite ringrostiga så här till en början men jag kände i alla fall igen den klassiska högerpoliken .. de sjunger privatiseringens lov och jag som miljöpartist tror inte på detta budskap som bara gynnar de med en stark ekonomi. Jag vill bygga ett hållbart samhälle för alla och inte för vissa men ändå kul att M börjar debbatera igen... eloge till detta... !

I morgon skall jag och Madde till Kållandsös årsfest.. Jag och Hanna tränade ju damlaget där i år.. 4,e plats av 8 lag,, godkänt tycker jag !  Vi ska dela ut 5 priser,.. ha det gott och trevlig helgl ...
kul att Kjell är på g,e igen ! Då ses vi på Söndag Kjell !

mvh

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback