GL nytt

Det var mycket trevligt att konstatera att Obama vann valet i USA och nu får vi se om han kan leva upp till sin egen myt om att han verkligen kan skapa den förändring (change!) som han utlovat ! lycka till Barack Obama !
Du håller en retorisk klass som vida överglänser våra svenska topp-politiker som fått mig som gillar politiska tal att få hoppet tillbaka att svensk politisk retorik åter når upp till Palme klass, då alla politiker nu kommer att inspireras av Obama !

Jag läste Kjell Hedvalls blogg och kan konstatera att vi ser lite olika på betydelsen av så kallade `supermarkets` då vi kan konstatera att i Lidköping så är handeln inom dagligvaror mättad i dag emedan sällanvaror skulle kunna öka ! Det ska ju nu bli ett `supermarkets`på Änghagen och det ska bli intressant hur det kommer att se ut med andelen arbetsplatser på denna plats - de som kanske kommer att försvinna pga av att mindre affärer intill kommer att få avsluta sin verksamhet !

Vår medeltida stad med vårt torg är en symbol för oss och dess utveckling är intressant att följa och jag gillar att vi knyter an vårt historiska arv med dagen och morgondagen och med detta menar jag att vi ska ha en hållbar utveckling och inte en expansiv kortsiktig utveckling !
Jag gillar känslan att tillhöra historien samtidigt som jag är en framtidens människa och det skapar en meningsfullhet i tillvaron som själva staden i sig skapar !

Vi hade möte i Mp i går och det kom en ny medlem vilket var mycket trevligt ! Vi diskuterade att vi ska träffas på torget den 13/12 nästa gång kl 09 och det ska bli mycket trevligt då det verkligen känns som att Mp i Lidköping har luft under vingarna !

ha det gott

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Tack för en trevlig fikastund på Garströms!

Kamratlig Hälsning

Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback