Val 10 mm

Hej på er alla bloggisar som av och till läser denna blogg. Tiden rinner iväg fort och det händer en del i det politiska om man säger så och nu börjar det riktigt rolig för en politiker som mig !
Planeringen inför Val 10 !
Kul eller !
I dag   (går) hade vi möte med distriktstyrelsen där jag är ordförande sedan 2002 och jag lade där fram en övergriplig strategi som skall syfta till att Mp i skaraborg klarar sitt nuvarande regionmandat (som jag sitter på) , får ett riksdagsmandat (första sedan 94) , 20 kf mandat (nuvarande 16). 
Vi skall fastställa övergriplig planering på Årsmötet i Vara den 7 mars 2009 och sedan fastställa region/riksdags listorna den 7 november i Skövde för att sedan fastställa vårt valmanifest i mars 2010 i Karlsborg.
Jag har lett vårt parti i två val nu och har nu mitt tredje framför mig vilket också blir mitt sista som högsta partiansvarig så historien får väl sedan avgöra vilket betyg jag ska få !
Jag kommer from med nu : Ett inlägg i veckan beskriva mitt valarbete och analysera sitvationen . Är ni särskilt intreserad av val och hur man strategiskt jobbar med detta så vore det kui om ni kontaktade mig ..
mobil 0730 204260 !
Jag är säker på att detta såsom USA valet blir ett webb/blogg/sms val men att dessa metoder också får folk att engagera sig i valet ! Jag tar gärna emot tips mm framöver.. ! 
Mitt uppdrag är att på Skaraborgs nivå ansvara för riks/region valet samt stödja våra mp organisationer i de 15 kommunerna.
Valet 2006 så hade vi ca 5700 röster på riksnivå och ca 4400 röster på regionnivå !
Kan vi i valet 2010 nå nästan 8000 röster på riks och nästan 6000 röster på regionnivå sä gör vi ett rekordval !

Annars så har jag i måndags haft ett telefonmöte med regionfullmäktige grupp om primärvården som handlade om tidplanen till beslut ! och information om läget ! återkommer med om detta snart !
Jag hade sedan möte med S-V -Mp gruppen i Samhällsbyggnadsgruppen och det blev en livlig debatt om detaljbudget till förköps debatt,. jag tycker att det är bra med högt till tak och jag får väl säga att Jonas Sundström är bra på att skapa en bra atmosfär ! På mötet i em.. 13 till 17 (deltog inte på de sista ärenden pga möte i Skövde på distriktet )
Tog vi beslut att utreda kollektivtrafiken .. sköt upp sjölundalinjen (man har ej byggt där ännu) Jag tror att det blir bra då vi kommer att till juni få ett underlag till hur vi ska lägga linjerna mm för att få ut så mycket trafik som möjligt !

ha det gott

Kommentarer
Postat av: Christer Holm

Jag var ordförande innan dig och tycker att du gör bra ifrån dig. Kan inte annat än önska dig fortsatt framgång i ditt politiska arbete - internt och externt.



Christer

2008-11-12 @ 09:36:57
Postat av: Göran

Tack Christer !

2008-11-14 @ 19:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback