GL nytt

Nu är det spännande minsann ! Jag är en av de kandidater som vill finnas med på Europaparlaments listan som skall vara 30 st. Jag har en anledning att vara med och det är att se till att partiet får fler röster och det tror jag att jag kan . Jag vill inte stå på valbar plats utan någon stans typ 25 plats på listan ! ¨'
Vår riksvalberedning kommer inför medlemsomröstningen i Januari presentera sitt förslag på 30 namn och jag kommer att kvarstå även om jag inte blir föreslagen i detta skede utan det får bli medlemmarna som får avgöra om jag ska vara med eller inte !
Jag kommer att få reda på söndag om jag är föresklagen eller inte ! Håll tummarna om ni vill att jag ska vara med !
Att bli föreslagen i detta skede väger naturligtvis tungt men det är bra att Mp som enda parti låter medlemmarna avgjöra detta och resultatet kommer att vara klar i början av februari 09. Valet är den 7 juni !

Vi hade möte i går med Miljöpartiet i Västragötaland och det var trevligt. Vi jobbar nu med att presentera förslag till plan inför valet 10 mm, samt en plan för hur vi vill att webben skall utveckla sig ! Jag är kommunansvarig så jag drog lite om detta på mötet. Jag vill få in fler rapporter från våra mp kommuner !
Västra götaland har 49 kommuner och vi gick till val i ca 40 av dem och jag hoppas att det ska bli några till inför Val 10.

På måndag är det kommunfullmäktige kl 18,15.. välkomna dit eller lyssna på närradion = 93,8 megaherz.
Jobbar i helgen. Ha det så gott alla bloggisar och njut av helgen..
Den först vinterhelgen..
Göran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback