gl nytt

Hej på er alla som läser denna blogg av och till och jag gillar att ni kommenterar ! Jag har varit på regionfullmäktige i två dagar. I måndag så var det en miljö/klimat dag och det var mycket intressant . De som talade var : Stefan Edman, John Holmberg, Pär Holmgren , Elisabeth Lindgren . Regionfullmäktige ska ju om ett år ta ett program som heter smart energi och detta sköts av miljönämndens ordförande Per Olov Blom och jag hoppas att det verkligen ska innebära att vi som region med våra kommuner ska vara klimatledande region inte bara i Sverige utan i hela Eu. !
Om alla lyssnade på alla talare och då inte minst den ´kände metoreologen Pär Holmgren så ska detta inte vara ett problem. Hans budskap var att det inte räcker att prata 10 till 40 % minskning utan egentligen krävs det nui ett STOP ! AV co2 utsläppen inom en snar framtid ! Jag tykte det verkade som om tom Moderaterna lyssnade på detta om än om deras gruppledare Johnny Magnusson verkade bekymrad av budskapet och var ute och gick lite i korridoren.. måhända orolig att hans grupp skulle påverkas för mycket av detta budskap !

I dag var det regionfullmäktige mellan kl 10 till 15,45 och jag var uppe och hade en fråga till Jonas Andersson (HSU,s ordförande) om den höga läkemedelskonsumtionen i vår region vilket oroade både mig och han vilket jag hoppades på med min fråga samt att jag hoppas på att det tas krafttag framöver gällande detta när handlingsplanen är klar senare i höst. Jag talade oxå om det av rf godkända programmet om fetrma och hade en förhoppning att den verkligen skulle ge den effekt som den stipulerar !

ha det gott

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Det är klart att du ska få kommentarer!

Du skriver "...om den höga läkemedelskonsumtionen i vår region vilket oroade både mig..."



Menar du att läkemedelskonsumtionen i Västra Götaland är högre jämfört med många andra landsting och vad är det för specifika läkemedel du syftar på?

Kamratlig Hälsning

Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback