Fr -- Nytt

Maria Wetterstrand var på ett mycket gott humör och hade också sina två barn på plats när hon tillsammans med Peter , beskrev att S riktningen ligger bra till och de båda verkade mycket nöjda och jag tyckte att det är ju historiskt att lilla Mp genom sin sedan efter 2 år liggande strategi om samverkan med S nu inom en snar framtid kan få till denna samvarkan !
Inget är klart ännu men det är förståss allmänt känt vad Mp vill gällande att vi efter val 10 vill ingå en regering med först och främst S ! Jag pratade med Peter lite själv om hur det var och han var mycket nöjd och jag upplevde att det snart kommer ett genombrott ! Vi pratade lite om det som Tv programmet agenda pratade om och det  var lite kul att höra Peters kommentarer , ler !

Mikaela Valtersson berättade om budget förslaget och det verkar vara de klassiska satsningarna på ; Järnväg, grön skatteväxling, biologisk mångfald mm ! Budgeten är inte helt klar ännu så jag kan inte vara direkt tydlig men när det häller ett budget tak för statens finanser så vill man ha detta förståss ! Budgeten kommer också ta upp detta med skattenivå och hur vi ska förhålla oss till Borgs tänk här mm !  men håll er vakna på presentationen av vår budget !

Jag tykte också att vi ska få någon form av stöd när det gäller Hushållsutskicket från riks, men f.ö kan det vara mer flexibelt system än tidigare. Vår politiska sekreterare Agneta och jag diskuterade detta samt med Max reier !
Partistyrelsen tar beslut om valplan i början av november så vi får se hur det blir med Hushållsutskicket och annat.

God natt
Göran

Kommentarer
Postat av: Emma Ode

Kan du inte lägga upp några av de foton som du tog? (Så kan jag sno dem också ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback