kort o gott

Tisdag kväll och världen avvaktar representanthusets beslut om en garanti på 700 miljarder dollar för att rädda Wallstreet ! Först sade man nej pga av rädslan att som senator inte bli vald den 4 november i valet till Kongressen !

Jag bedömmer att det kommer att bli att beslut senare i veckan och då lugnar nog världens börser ner sig en aning så att vi slipper börsrashysteri runt om i världen ! Lidköpings ekonomi är ju intressant då vi har ett stort kapital som har et
t ca värde på 1,6 miljarder ! Nu har naturligtvis värdet sjunkit med ca 100 millioner och det är självklart om det skulle bli ett fritt fall på börsen pga att politiken i USA är obeslutsam pga kommande val ! Men vi kan nog vara lugna då jag nästan till 100 % bedömmer att det blir att beslut i USA !

Vi måste dock vara lugna i lidköping och några nya större investeringar framöver får man avvakta med i nuläget ! Jag och Kjell är överrens om detta som jag bedömmer det ! Vi går in i en avmattning en tid framöver och det innebär att vi måste vara ansvarsfulla och noggranna med vår ekonomi i Lidköping !

Jag ska fixa att du får lite bilder Emma om någon vecka ! Vore kul att fixa ett möte mellan våra avdelningar (Lidköping-Hallsberg)

Politiken rullar vidare . Jag var i Vänersborg i går och träffade gänget i regionen: Birgitta, Stefan och Tony med Lise på telefon . Vi diskuterade kommande regionstyrelse men också lite kring älfsborgsbanan . En styrgrupp vill till nästa höst 09 ta bort 10 stationen(små) och fös skaraborgs del handlar det om Vedum ! Vi i Mp ska diskutera detta på vår klimatdag i Herrljunga den 4 oktober ! Vi ser det som farligt att allt för snabbt bara för att man vill öka tempot på banan minska den regionala närtrafikeringen ! Man vill ersätta detta med busstrafik ? Jag som ordförande för skaraborg är orolig för stationen i Vedum !

I morgon åker jag och kollega Gunnar med våra andra kollegor till en dag på Spat i Lundsbrunn och sedan på kvällen har Mp Lidköping möte !

ha det gott
Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Nu finns det några 'fina alster' på min hemsida som du kan använda 'med prydnad' på din sida/ler/!

Till exempel när vi sitter på 'järnvägsstationen' i Dala Kvarn eller varför inte när du tar i för Kung o Fosterland på gymmet!

....och glöm inte att tippa finalomgången i Rätt&Slätt!

Kamratlig Hälsning

Gunnar

Ps Irené ringde mig idag angående ett arbetspass. Hon frågade även vad jag tyckte om gårdagen och jag svarade att du o jag o Thomas hade haft det mycket trevligt!

Postat av: Pappa76

Hejsan Göran.

Det du skriver om Vedumstation är verkligen inte upplyftande för oss som bor här, kan man på något sätt få veta lite mer i detalj hur planerna ligger?

2008-10-11 @ 07:56:02
URL: http://pappa76.blogg.se/
Postat av: Caroline"Lantismamman"

Hur i he-vete skall man kunna vara miljövänlig om tågen nu inte stannar i Vedum? Det värsta är att jag är tvungen att säga upp mig från jobbet om tåget inte stannar i Vedum. Hur skall jag kunna försörja mina barn då?? Dom där tågen är livsviktiga för oss i Vedum! Stå på er om att tågen skall fortsätta stanna i Vedum!!

2008-10-11 @ 13:30:29
URL: http://lantismamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback