GL nytt


Alla ni som kan och har lust är mycket välkomna att deltaga på 1,a maj !
Jag träffade Peter Eriksson på vår regionordförandeträff i helgen och jag fick chansen att prata lite med honom och han känner att det är främst jobbigt för S just nu och att vi måste visa grönt ledarskap för en rödgrön regering !
Jag berättade om vårt 1,a maj initiativ gällande `Byt Regering, Byt politik `med S och V och han tykte det var mycket bra och kanske kommer han att tala på något 1,a maj näst år under valåret då detta i Lidköping nog kommer att uppmärksammas och jag hörde redan att det kanske var något pågång i Uppsala nästa år !

Vi fick en genomgång av Peter Eriksson gällande Energiöverenskommelsen och vi vill tillsammans med S och V göra dubbelt så mycket som Alliansen ! återkommer om detta !
Vi står också orubbligt fast på att vi vill avveckla kärnkraften och detta vill f.ö tyska SPD (socialdemokraterna) har jag hört nu när det tyska valet är i september i år !
Vinner vi valet de rödgröna så har vi starten på en process som innebär att avvecklings processen lever emedan om Alliansen vinner så ska vi utveckla kärnkraften med att bygga nya 10 reaktorer ! med näringslivspengar som då inte går till det förnyelsebara !

I går var jag också på utbildning för regionordförande gällande hur vi sak sköta vår arbetsgivarroll ! Det var bra !

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Tack för att du har lämnat in en rad för Rätt&Slätt, men Göran, jag skrev i mitt sms (samt på ett flertal ställen på hemsidan) att vi även skulle tippa fem halvgarderingar.

Hur tydlig måste man var för att du ska notera dylik information i din stressiga politikervärld /ler/?!

Kvällshälsning

Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback