GL nytt

I dag var det presskonferens om den nya fantastiska lekparken i statsträdgården där vi i samhällsbyggnadsnämnden lägger 700 000 och sparbanken 1,5 millioner.. Vi sparar de 4,a bokarna och de nedtagna ekarna blir en del av denna Lidköpings största lekpark.. Jag känner mig nöjd med detta koncensus beslut i nämnden och jag känner att vi nu tillsammans med denna lekpark och den nya scenen får en fantastisk utveckling av vår statspark.. Härligt att ta dessa typer av positiva beslut.. Vi kommer att plantera nya träd (14 st) och vi stärker vår trädbank utifrån ett klimat tänk.

I dag var jag i Skövde och träffade kongressgruppen. Det är nästan klart nu. Vi blir med ca 75 nationella/lokal funktionärer ca 550 pers på denn kongress mellan den 15 till 17 maj och jag har nu att se till att alla mina funktionärer får ut sina sceman och hur de ska sova.
Jag står ju på 22 plats på mp, s lista till Ep-parlamentet- och kongressens beslut gällande manifestet för valet kommer att stärka oss i skaraborg och det känns på alla sätt positivt.
I går lyssnande jag på journalisten Rolf Gustavsson som skriver för Svenska Dagbladet och följer Eu politiken och det var trevligt att jag som en av 17 åhörare fick höra 1 timma om klimatpolitiken av de 2 . han pratade. Vi i de gröna vill nå till 40 % minskning av co2 till 2020 utifrån 1990 emedan Eu själv har pratar om 20 20 20 2020.. Alltså 20 % mindre co2 - effektivisering 20 %, förnyelsebara 20 % ! Jag upplevde att det fanns i alla fall några där som tykte att klimatpolitiken är det viktigaste och Rolf verkade gilla Mp på något sätt även om han skriver på en borgerlig tidning ! Rolf sade att han talat för gymnasieungdomar på De La Gardie där han i stort sett bara talade klimatpolitik och att intresset för detta var högt,, Kul !
I dag hade jag också kvälls möte där vi i skaraborg hade nomineringsmöte där vi var ca 10 personer som nominerades till att stå på riksdag/regionlistan i skaraborg.. trevligt möte och vi ska fasställa listor i början av november. Jag kandiderar till regionfullmäktige för min tredje mandatperiod ! ska bli kul !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback