Gl nytt


Mp är i ropet och mer blir det ska ni veta ! 

Samtalade precis med Kjell H om vikten att vara lite ledig inom politiken och han verkade mycket på gång nu skulle jag vilja säga..Jag själv också och vi har ju en del att göra för att visa att Alliansens politik inte är hållbar inför de framtida utmaningarna för välfärden och miljön !

Vi har 1,a maj (historiskt samvarkan mellan S-.V .MP) som ni sett i tidningen på pappers och nätform ! Det kommer snart mer info om detta !

Jag kommer att vara delaktig gällande EP valet och det kommer bli träffar i staden den 22/4 på sockerbruket med den kände journalisten Rolf Gustavsson ! Jag tycker det är oerhört viktigt att få fler att röstar och tycker det är bra att demokratirådet agerar i detta ! Det kommer också vara en debatt den 5/5 på De La Gardieskolan och det kommer ges möjlighet för de röstberättigade att förrösta ! Återkommer mer i detta !
Att inte deltaga i val är att inte deltaga i demokratin viket på sikt har mycket besvärande konsekvenser för vår så fina öppna demokratiska samhälle ! Kan vi nå 45 % eller upp till 50 % i Lidköpong så vore det mycket bra ! Självklart så gäller det att påvisa att det finns viktiga politiska frågor som avgörs på europanivån som har konsekvenser på den lokala nivån !

Jag själv kommer att kampanja för MP (är på 22 plats på listan) fram till den 7, juni ! Jag vill ha ett demkokratiserat EU, som tar ett stort ansvar för klimatpolitiken ! Vi måste få till ett globalt avtal värt namnet på Köpenhamn mötet i december och då måste EU vara den part som driver de andra framåt och då kan vi inte ha ett Eu parlament där högerpartier har majoritet ! Jag hoppas ni som röstar på grund av klimatet ger en röst till MP !

I dag har jag också fått in listan på Kyrkovalet i Skara stift som går av stapeln den 20 september !
miljöpartister i svenska kyrkan heter vi !
Vi är 9 namn på listan till stiftet och 6 namn till kyrkomötet.
Vi har några få som ska stå på de lokala kyrkofullmäktige valet.
Jag återkommer om detta ! Kul om fler än 10 % av de som får rösta(medlem i svenska kyrkan ca 85 % av svenskarna)kommer att rösta och det vore kul om Mp fick rösten för en öppen, human kyrka där alla har en plats oavsett sexualitet mm och där alla kvinnopräster är hur välkomna som helst !

Nu är våren här så nu startar verkligen politiken ordentligt inför kommande Ep val den 7 juni !
Vår kongress är mellan den 15 till 17,e maj i Skövde !
Politiker i Lidköping oavsett parti i kommunfullmäktige som vill besöka denna tillställning var god kontakta mig.
Göran Larsson 0730 204260 (funktionärsansvarig) så kan jag ordna så ni kan komma !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback