GL-nytt

   Alla hjärtans dag ! Bild Teres !


Politiken är intressant just nu ! Jag blev glad att få representera Mp,s lista till Ep-valet och det ska bli kul att jobba för partiet inför valet ! Jag tror att vi kan nå en framgång i valet och gå från 1 till 2 mandat ! Skulle jag få över 5000 kryss så kan det ju hända att jag kan nå parlamentet men det är inte det jag siktar på utan som sagt att jag ska kunna dra röster för partiet ! I lidköping så kommer Demokratirådet jobba med frågan att få fler att rösta i detta val. ( jag drev detta )
Detta skall ske på ett helt neutralt sätt förståss ! Jag hoppas att Lidköping får över 50 % röstande i valet ! Förra gången var det under 40% !  Man säger att kommunerna i Sverige (ca 290) berörs på olika sätt till 80 % av Eu och detta innebär förståss att valet är viktigt för medborgarna!  Jag anser att det är viktigt att stärka välfärdsystemen inom Eu samt att vi måste se till att Eu går före i klimatpolitiken och där ska Sverige dra Eu framåt !

Kommunpolitiken är svår förståss i dessa ekonomiska tider . Vi ska dra in 20 millioner i överskott från våra förvaltningar i år och det jobbas nu bra med detta , vad jag förstår utan att detta ska drabba våra invånare ! Jag har sagt att detta inte ska drabba personalsidan (68%) av kostnaden allt för mycket och det är vad jag förstår efter dialogdagarna i veckan inte de personaltäta förvaltningarnas intention att permitera personal(skola-vård och omsorg) utan här får man titta på strukturella frågor som lokalanvändning och ökade flexibilitet med effektiviseringar  !  Jag återkommer med information om vad detta innebär mer konkret efter att vi nu tar beslut i kommunfullmäktige den 23 februari. Vi har redan tagit beslut i samhällsbyggnad hur vi ska göra efter en intensiv debatt med den som allt mer tronar upp som  alliansledare i samhällsbyggnad (Sten Erik Lager ) . Jag får ge han eloge på den energi han lägger men med förmåga till konstruktivitet ! Vi kommer att klara detta utan att de prioriterande områden inom samhällsbyggnad som kollektivtrafiken påverkas !

Jag är förståss mycket glad att vi av Eu fått ett sådant fint miljö-pris ! se Kjell Hedvalls blogg !

Ha en fin fortsättning på helgen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback