GL nytt

Hej på er alla bloggisar !

Jobbat två nätter i min tjänst som kommunsjuksköterska och jag måste säga att jag trivs utmärkt i mitt arbete !


I onsdags så var vi 16 personer hemma hos mig på MP Lidköpings årsmöte varav 13 medlemmar inkusive mig och vi beslutade enhälligt att fortsätta samverkan med S och V för mandatperioden 2011-2014.
Jag berättade om hur det har varit sedan jag kom in i politiken 98 fram tills nu när vi ingår i en majoritet sedan 06! 

Jag beskrev hur samtliga Alliansledare efter valet 2006 sade att de inte ens ville prata med oss !
Det var ju så att vi innan förra valet inte hade uttalat exakt hur vi skulle göra innan valet och när jag då dagen efter valet sade att inriktningen var att försöka nå en rödgrön majoritet men att jag då inte helt uteslöt ett annat alternativ!
Alliansledarna sade då unisont nej till att inleda dialog vilket är mycket ovanligt sätt att agera på !

Jag ser mycket positivt på vårt samverkan där vi fått fram mycket grön politik och mer blir det när det tex gäller kommande klimatprogram för 2011-2014 ! Mot ett fossilfritt Lidköping !

Jag vill här säga att det kommer att komma intressant nyheter framöver om !

S-V och Mp,s (inriktning) budget förslag (tisdag)
Vård och omsorgs besparingsförslag beslutas 11 mars ! (inget klart med någon besparing . Man har nämt Galeasen 4!
Barn och skolnämndens besparingsförslag beslutas i mars !
Demokratirådets demokratisatsning gällande Europaparlamentsvalet den 7 juni kommer att redovisas senare i mars !
Mp kommer att ha vissa interna arrangemang på torget inför detta val !
Mp,s riks kongress i Skövde den 15 till Maj. Jag är funktionäransvarig i detta !
Detta var lite exempel !

vänligen


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Du glömde att bemöta din brors inlägg angående att ditt lag är Ipswich.

Det är förstås av stor vikt att besvara alla frågor - stora som små - som politiker/ler/!

Vi får väl försöka bestämma någon dag då du kan följa med mig o Gustav på gymmet!

Kvällshälsning

Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback