GL på resa


Det var en härlig stämning på matchen i går då Brynäs tyvärr föll i förlängningen ! (1-1)  2-1 .
Skellefteå var det bättre laget men Brynäs hade ett mycket starkt försvar med målvakten som nummer ett !
Han släppte bara in ett på över 45 skott under ordinarie matchtid,
Nu bär det snart i väg med länsbuss till Luleå i Norrbotten. I morgon ska Brynäs försöka slå Luleå !


Politiskt så lämnar vi i majoriteten fram tre politiska direktiv på tisdag i kommunstyrelsen gällande :
1 Att se över dagens politiska struktur.
2 Att se till att vi kan fasställa ett nytt klimatpolitiskt program för 2010-2025 med målet att nå fossil-oberoende !
3 Att se till att vårt alkoholpolitiska program revideras !

Detta kan man läsa i dagens lokaltidning i Lidköping och jag ska göra lite fler kommentarer efter att kommunstyrelsen har varit men jag är självklart nöjd med nummer 2 av direktiven skulle jag vilja påpeka redan nu !
Jag gillar att vi i majoriteten nu börjar göra denna typ av initiativ politiskt genom att lägga politiska direktiv till ks !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback