VIKTIG VÄSTRAGÖTALANDSINFORMATION !

S-Fp-C-Kd-svg-mp-m sade i dag på HSU ja till att införa en för Västragötalands primärvård  utifrån vårdenhetsnivå specifik vårdvalsmodell enligt LOV.  Åtagande gäller allmän hälso och sjukvård (somatik och psykosocial vård) och BVC mm.
Gällande rehabiliteringen så ska detta utredas vidare och omfånget på detta åtagandet ska bestämmas senare !
Jag har som gruppledare för Mp tillsammans med Tony Johansson lett vårt arbete i Hälso och sjukvårdsutskottets arbetsutskott och i tisdags så sade vår regionfullmäktigegrupp med röstsiffrorna 11 ja och 1 avstod ja till reformen !

Vill ni veta mera så var god att läs denna länk !
www.vgregion.se/medborgarnasprimarvard

Den 3 februari så beslutas detta i regionfullmäktige - Införande av VG-primärvård enligt LOV skall vara den 1 oktober i år.
Jag svarar gärna på frågor mm gällande denna process framöver !
0730 204260
[email protected]

I arbetet med att rigga den struktur för den nya primärvården så jobbar ca 80 tjänstemän i 9 olika delgrupper och detta är enligt en av de ledande tjänstemännen den största reform-arbetet i regionen sedan Ädelreformen på 90 talet !

mvh
Göran Larsson


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Gröna faran skrotad!? Så du menar att en akut växellådstransplantation inte kunde rädda denna franska kämpe.

....och som du vet vann United med 3-0 mot Chelsea. Man kan lugnt säga att stämningen på Old Trafford var 'lite muntrare' jämfört med när du och jag såg 1-2 matchen mot City förra säsongen.

Hälsning från en kvällstur på Galeasen

Gunnar

Ps Det finns nu rikligt med bilder från vår weekend i London o Manchester på min hemsida. Jag träffade Lance Armstrong.......



Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Jag och Carina har lite undringar vad du syftar på när du skriver "ja till att införa en för Västragötalands primärvård utifrån vårdenhetsnivå specifik vårdvalsmodell enligt LOV."



Kan du inte översätta denna mening till ett språk som även vi i den mörka midnattstimmen kan förstå /ler/.

Varma Hälsningar från dina vänner

Gunnar o Carina på Solhaga denna natt.

2009-01-17 @ 00:43:17
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback