GL nytt .. Ep valspurten känns bra på alla sätt !

En fantastisk sommardag och den var mycket trevlig att bedriva Ep valrörelsearbete i !
 
Tibro gymnasium var mycket trevligt där jag fick debatera mot ungdomsförbundsrepresentanter från samtliga partier förotom fr¨ån C där riksdagsmannen Carina Karlsson representerade dem..
Vi hade en debatt kl 10 till 11 där de som har rösträtt hos tvåorna lyssnade (ca 150).. Jag talade om klimatet och fildelningsfrågan och det kändes mycket bra och det är så att att man faktiskt upplever att vi har flyt i denna valrörelse då klimatfrågan faktiskt nu är topp-prioriterad !
Jag delade direkt efter debatten ut material till 80% av deltagarna..
Tidningen från Tibro var där som tillhör SLA !
Reportern intervjuvade oss därefter där jag trykte än mer på nya gröna jobb !
Mallan kl 12 till 13 var det ca 150 tredjeklassare som längtar efter studenten men jag fick nog en del att bry sig om klimatet då den handlar om allas våra levnadsbetingelser ! Jag fick även här ut mycket material Ca 80 % av deltagarna och två sade efteråt att de ska rösta grönt på Carl Schlyter.,, !

Jag åkte sedan buss/Tåg och bil med Olofssons i Tidaholm för att kampanja där och vi lyckades mycket bra med att utanför en Ica affär få ut många 100 tal flygblad och det var ett tiotal som talade om att de skulle rösta på Mp och en vid namn Yvonne sade att jag skulle hälsa till Schlyter !

Nu är jag hemma igen och i morgon blir det kommunstyrelsen och på eftermiddag kampanj i Vara för att jag sedan kl 18 ska gå på Folkan och den bio som Jag fått äran att välja ut,,

kl 18  Erin Bronkowisch ! (Julia Roberfts)
Civilcurage gör skillnad !
välkomna !

Kommentarer
Postat av: Paula Nilsson

Hej!



Miljöpartiets företrädare pratar mycket om KRAV odlat mat mm., men vad gör ni konkret, för att vi ska slippa alla gifter på åkermarken för att verkligen kunna få kravodlat mat både för djur och människor? Den 27 maj kunde vi läsa på Nlt om slamspridningen på åkrarna. Skrämmande läsning, tyckte flera av oss läsare, men ni på miljöpartiet har inte reagerat alls. Varför skall vi väljare då rösta på politiker som inte ens reagerar på det som händer eller är på väg att hända i deras egen närmiljö? Eller har ni också fått en centralt placerat munkavel på er, som dom andra "röda" partierna? Vi har redan så många, både "döva och blinda", välbetalda politiker i makten. Varför samla sådana mer, om man uppenbart inte har någon nytta av dem?



Elakt? Kanske det, men är det inte på tiden att väljarna börjar prata klarspråk och ställa krav på politiker som skall väljas? Det gör jag.

Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Tack för en mycket sevärd film som var ovanligt bra för att komma ifrån USA.

Glöm nu inte att tippa trots att du ska träffa Karl-Gustav på onsdagen!

....och när det gäller...

" Vi har redan så många, både "döva och blinda", välbetalda politiker i makten."

...varför inte själv bli politiker och visa den rätta vägen!

Sommarnattshälsning

Gunnar

2009-06-03 @ 00:51:33
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback