GL,s valnytt mm

 Bild Göran/Madde/ Rebecka
Fotograf :Teres

En fantastisk gårdag slutar nu med bloggande ! Jag vill tacka alla ca 70 som kom till bion och upplevde den med mig !
tack Gunnar för ditt inlägg och filmen Erin Bronkowich är tankeväckande och värd att ses mer än en gång ! Det var första gången denna film visades på folkan och det var extra kul ! Bion behövs i framtiden oavsett egna filmstudios mm ! Min kära mor var där och tykte det var synd att inte annu fler kom och hon har ju själv inte varit på bio på åratal ! Nu ska Mario Melani välja film i höst och då ska mor och Solveig som också var där i dag åter besöka denna klassiska biograf !

Jag förstår Paula och som miljöpartist vill jag gå från ord till handling och i kommunen köper vi upp ekologiskt mjölk och har en målsättning på 25 % ekologiska livsmedel ! Jag vill att lantbruket ska bli mer ekologiskt och MP sitter inte i majoritet på riks nivå eller på Eu nivå ! Vi har ett valmanifest på 25 punkter där vi vill gynna lokal odling fritt från GMO ( genmanipulerad mat)
I går var jag och kampanjade i Vara med vår riksdagsman Tina Ehn som jobbar med jordbruksfrågor och hon sitter i jordbruksutskottet och Paula du kan gärna maila henne :
[email protected]
Ställ frågor kring vikten av en en hållbar jordbrukspolitik mm och att detta med att gå från ord till handling ! Jag är själv uppväxt på landet och min farbror i 80 års åldern driver ännu hans föräldrajordbruk/skogsbruk på ett hållbart sätt där man värnar om det långsiktigt hållbara ! tack för ditt inlägg och min mail är  [email protected]
Jag ska vara på torget i dag kl 09 till 10,30 och på fredag förmiddag så om du har tid så kom gärna fram och prata !

På kommunstyrelsen i går så faststälde vi vår S-V-Mp budget !
60 öre i skatte höjning  / Alliansen Avslår dett och lägger en underfinansierad budget på 20 millioner
61 millioner i finansnetta / Alliansen avslår dett och bygger sitt på en summa på ca 32 millioner
2 % besparing / Alliansen säger 2,5 % plus 1 % ofördelat som centralt skall prioriteras !

Debatt om detta blir kl 10 till resten av dagen på måndagen den 22 juni i kommunfullmäktige !

Glöm ej att rösta den 7 juni !
Slutdebatt på torsdag  !  Mp ligger kontinuerligy över 10 % nu i mätningar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback