Klimatpolitik är inte att utveckla kärnkraften herr statsminister och Hökmark !

Bild Jasmin Wizlin
            Carl Schlyter   Göran                               Per Bolund  Max Andersson
                                                                                             Rustan
Vi stog här i samband med kongressen för att manifestera mot Världens uranbrytning och dess kärnkraftsberoende !
Alliansen kommer efter Ep-valet genom ett förslag till riksdagen se till att möjliggöra för 10 nya kärnkraft-reaktorer, vilket S-V och Mp säger nej till !  Detta kommer att sätta sverige i ett 100 årigt beroende av det fossila energislaget uran,vilket i sig innebär att Sverige precis som man nu gör i ; Australien, Canada, Ryssland och Sydafrika rimligtvis måste starta egen uranbrytning !

Här vet vi att skaraborg och Billingen är intressant och just nu har ett Canadensiskt bolag fått rätt att projektera uran, vilket har överklagats av flera landägare !
Mp ville ge kommunerna vetorätt mot projekteringen som avslogs av riksdagens alla partier förutom vi och V !

 I går var statsminister Reinfeldt i Ringhals där han pratade om en ny reaktor där till stor glädje för ansvariga på Ringhals !
 Reinfeldt anser att detta är rätt sätt av klimatpolitik inom EU ! Han vill exportera kärnkraftsel till bl,a Polen så att de ska ta sig ur sitt beroende av fossil energi!

Detta är helt fel politik och vi i Mp anser att EU ska jobba för en avveckling av Europas kärnkraft för att lägga pengar på grön energi vilket leder till millions tal nya jobb i EU,s 27 länder och ca 500 millioner invånare ! En röst på M och M,s första namn Hökmark är en röst för att bevara EU,s och Sveriges beroende av fossil energi (Olja, Kol, gas och uran) vilket innebär att Eu inte kommer att kunna ta sitt ansvar gällande omställningen till förnyelsebara energislag !

Kommentarer
Postat av: Camilla Calmsund

Ert budskap är viktigt. Förstår det inte med alla de där utropstecknen. Utropstecken används efter utrop. Punkt används vid meningsslut. Jag orkade läsa första stycket innan jag blev alldeles matt.



Lycka till med det fortsatta meningsbildandet, utan alla utropstecken. Ni driver en viktig fråga, gör det bättre även här.

Camilla

2009-06-07 @ 09:46:40
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Med tanke på förgående kommentar kan man säga att en del tydligen blir "alldeles matt" av triviala petitesser.

....och själv gick jag och 'kryssade dig' tidigt i den soliga morgonen!

Sen trampade jag en runda bort till Sparlösa och hälsade på vår 'gamla arbetskamrat Birgitta'.

Medans jag satt i hennes kök - och blev trakterad med kaffe - fick jag ett sms från Carina som skulle lyssna på Bruce i Stockholm ikväll.

Hon uppmärksammade att vi tre arbetade tillsammans i veckan som kommer!

Valdagshälsning

Gunnar

Postat av: Grobbe

Kryssade dig och har en fråga till dig! Hur många utav Sveriges EU-Parlamentariker tror du sitter i Bryssel för att i första hand lyfta en fet lön?

2009-06-08 @ 17:10:06
Postat av: Göran

Jag ska skärpa mig gällande utropstecknen. Var lite överentusiastisk i valrörelsens slutskede och jag vill ju inte att mitt budskap ska dunklas av skrivmisstag.



Tack min vänner Gunnar och broder för ert viktiga stöd

för den gröna rörelsen ! Jag ska inte göra er eller alla andra 320 000 i Sverige som röstat grönt !

Jag får energi när du min bror och Gunnar så tydligt visar ert stöd till mig i mitt arbete för den gröna rörelsen. Jag hoppas att de flesta som mig brinner för att verka för samhällsförändring i den riktning som ideologin bär en och inte för sin egen karriärs skull !Jag har den förhoppningen om de 18 parlementariker som nu efter detta viktiga val ska representera sin partier,grupper,svenskarna som röstat in dem .

2009-06-09 @ 18:54:11
Postat av: Grobbe

Bra svar och lycka till i det fortsatta politiska arbetet.

2009-06-14 @ 12:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback