Vårterminen slut... sommaren är här !

I dag så avslutar jag min vårtermin i Vänersborg. (nästan!) och det får symboliseras med bilden på mig och Peter Eriksson. Jag kan väl inte säga något annat än att jag alltid har stött hans strategi och jag tycker att det nu är extra kul att vi redan har en sådant rödgrönt samverkan i Lidköping som han vill åstakomma på riksplanet . Jag kommer att på min lokal politiska nivå på alla sätt verka för detta och det är ju så att ska vi verkligen kunna föra en hållbar politik i ordets bästa bemärkelse så krävs detta en rödgrön regering. I dag är jag i Vänersborg och har varit på HSU. (Hälso och sjukvårdsutskottet) det var trevligt som vanligt och vi fick information om detta med att kvalitetsbättra vården och då i synnerhet hjärtsjukvården. Det ska bli en särskild konferens om detta i höst på regional nivå mellan proffesionen. Vi har inte en dålig hjärtsjukvård men den kan ju förståss utvecklas och vi har ju som mål att ligga över rikssnittet vilket 2008 års siffror inte visar. Vi fick information om att Vårdvalet till vårdcentralerna som startar i augusti (15/8 till 3/9) Det är ju så att det förekommer försök från både de privata och våra egna att lista innan och detta har man nu hindrat ! Det kommer väl att bli mellan 200 till 210 vårdenheter mot dagens 141,,, ¨' Vi får väl se i oktober,, när allt startar ! ha en riktig fin sommar.. alla vänner, kollegor, mfl

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Angående våra planer på en kraftansträngning till Bollebygd på tisdag.....jag har kommit på lite andra planer.....som förstås du är mycket välkommen att följa med på!



Vår vän Börje har en förträfflig flotte med utombordare - med hemmahamn vid Lovenebron över Lidan - och nu har jag bokat en tur med denna farkost på tisdagskvällen den 30/6 kl 18.00.



Det blir en tur på två timmar på Green River (Lidan) och jag ämnar ordna med förtäring.

Kostnad ngn dryg hundring.

Med på färden blir dom 'vanliga gubbsen'!

Hänger du med?

Morgonhälsning

Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback