GL nytt


Det känns mycket bra att vi nu har faststält vår lista och jag får självklart tacka för det förtroendet medlemmarna visat mig och jag ska försöka att jobba hårt för att inte göra någon besviken och att vi ska klara målsättningen med 4,a mandat. Jag kommer att prioritera mitt kommunal/regionala arbete och jag anser att kombinationen passar mycket bra för mig att verka både i Västragötalandsregionen och i Lidköping.

Vi har så mycket arbete framför oss med att klimatanpassa politiken och gå från ord till handling och klimatanpassa kommunen till en av Sveriges första fossil-fria.. jag känner att vi rödgröna i Lidköping ska klara detta och vi behöver till detta en ny rödgrön regering samt en politik i regionen där vi gröna har mer att säga till om..

Nu sätter skaraborg listan i regionen och riksdagen den 14/11 kl 10 till kl 16 på rotegatan 3 i Skövde...
Det ser mycket intressant ut med flera än någonsin som vill vara engagerade--Jag själv hoppas kunna få fortsätta i regionen och som sagt vara kombinera detta med mitt kommunalpolitiska uppdrag..

Kul att mötet den 1 november var så välbesökt med 18 medlemmar från Lidköping samt 4 besökare från Vara, Skövde, Mariestad och Falköping..  Vi är på gång och det är helt rätt för oss Kjell Hedvall att vara så tidiga med listan och jag förstår att stora SAP kanske inte är klara förän januari ?? Men nu har vi tagit ledningen inför valet som jag ser det och det behöver vi göra då vi ska fördubbla antalet röstande på oss från
ca 960 till 1920...och ni S som hade ca 9500 röster kan ju knappas förvänta er..19 000 röster av ca 30 000 röstberättigade...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback