Kul med Hästar

Teres tog bilden...

Vi har nu blivit hästägare... Sagaro heter hästen som liknar hästen på denna bild som heter Rebecka och Sagaro är också en travare (Valack).
Madeleines dotter Terese som går på naturbruksgymnasiet strömma har hand om hästen och det är kul att hennes intresse är så stort och jag anser det mycket viktigt att satsa på tjejer med hästintresse.
Det är inte fel att satsa på anläggningar som driver hästidrott och Kommunen ska hjälpa till med att bygga ut våran ridskola.

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Kom att tänka på det här med..."att satsa på tjejer med hästintresse".......hur är det med 'killar med hästintresse'?!

En undrande hälsning

Gunnar

Postat av: Madeleine

Hej Gunnar! Tar mig friheten att svara;) Satsningar på idrotter där de flesta är killar är betydligt större, både från kommunernas sida och i viss mån även föräldrarnas. Ridsporten är mycket större bland tjejer på amatörnivån, men visst finns det killar också:) I min dotters förra ridskola fanns en kille i gruppen som bestod av 9 elever.

2009-10-13 @ 15:34:58
URL: http://maddisan.bloggplatsen.se
Postat av: Gunnar

Hej Madde!

Jo, visst kan det säkert vara så.....och istället var syftet med 'min undran' en liten reflektion över Görans ordval.....skrivet med en glimt i ögat.

Hösthälsning

Gunnar

2009-10-13 @ 21:16:14
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback