Val 10


En härlig lördag med så kallad fri-tid väntar och det känns gott särskilt som solen lyser och det gäller ju att ladda batterierna nu inför framtiden och den kommande valrörelsen som blir den intensivaste på hur lång tid som helst.

Skaraborgs valberedning släpper på måndag sitt förslag till listor på riksdag och region som ska fastställas av medlemmarna den 14 november i Skövde.

Det känns mycket trevligt att vara ordförande i Skaraborg just nu då det ser ut att kunna bli ett myck et bra val från våra sida.

Det är vad jag förstår över 20 kandidater på varje lista och det är ju klart bättre än den dagen den 27 september 2002 när jag blevvald som 1,a på regionlistan och det bara fanns två på listan och vi hade 1 månad på oss att spika listan.--

Nu kan vi alltså 10 månader innan valet spika listor till region/riksdag med troligtvis över 20 personer .. ''

Det ser med andra ord bara ut !

Kommentarer
Postat av: Anna Kelemen Ejstes

Jag vill bara konstatera och tacka att ni som var alldeles från början med i Mp, ni har gjort ett väldigt bra jobb att vi har nu 20 personer på listan.Jag hoppas och tror framför allt att vi gör en otrolig framsteg valet 2010.Det känns att vi är mer sammansvetsad än någonsin!Kyrkovalets framgångar har gjort delvis att Mp-t har fördubblats innom Svenska Kyrkan.Jag ser den seger som ett första steg till vårt vinnande till valet 2010.Det känns väldigt bra att vara med ett vinnande laget!

2009-10-18 @ 12:04:44
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Fint att er Volvo hoppade igång igen efter några timmars vila....



....och apropå Tonys bidrag till vinterns schlagerfestival....



....jag berättade för dig igår att vi uppvaktade Kjell på hans födelsedag....och då passade jag på att spela in en ny musikvideo med honom.....



......fast 'Inatt jag drömde..' är väl för välkänd sen tidigare för att kunna kvalificera sig till nämnda musikbegivenhet!



...och du...glöm inte onsdagkväll?!

Söndagshälsning

Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback