VAL 10


Sitter i Vänersborg efter att ha haft en givande dag tillsammans med Stefan Kristansson som är MP,s gruppledare i regionen och självklart diskuterade vi framtiden för MP i regionen och vår gemensamma målsättning som gruppledare att vi ska vara 3,e största partiet i regionen med upp till 15 mandat mot dagens 8.

Jag träffade ju MP,s ordförande i Partistyrelsens arbetsutskott Magnus Johansson i går när jag var på sjuhärads givande valupptaktsmöte i Borås stad, där han förklarade att vi har en målsättning på att dubblera oss som parti på alla nivåer där målsnöre-inriktningen är 12 % !
Jag uppfattar att vi har goda chanser att klara detta om alla medlemmar står på tårna och är villiga att stödja MP i valrörelsen...samt att vi även låter sympatisörer hjälpa till att supporta oss omän att de inte är medlemmar. Jag har ju en mycket god arbetskollega och vän i Gunnar som man faktiskt kan säga har varit till mycket stöd för mig även i att föra ut mitt gröna budskap lokalt , så jag tror också på detta sättet .

Mitt allra första valtips ger jag nu..

S   32 MP 11,7 V 6,5   M 28  C 7 FP 7,5 KD 4,1   övriga

                  50,2 %                46,6%                   3 %

Alltså en ny regering där Peter och Maria tar plats.-

I kommunen

S  38 MP  7,5  V 6,5    M 26  C 9  FP 5  KD 6

            51,6%                    46 %                        2 %

Alltså vi fortsätter i Lidköping att regera,.......

    

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Tack för dom orden kamrat!

....och varför inte sätta en hundring på ditt valtips. Om det går in ger det säkert ett bra odds!

....och du såg väl att din broder Grobbe vann Låååången 2009 tillsammans med Mojje.....dvs således en dubbel för Kållandsö!

Villahälsning

Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback