Ett år till Valet

Min plastdotter Jane skriver på sin blogg http://janejohansson.blogspot.com/ Om mitt deltagande på tv debatt i tisdags. Där jag kritiserar hur Alliansen i Stockholm styr vården , där de öppnar upp vården för den privata marknaden. Gå gärna in och kolla på detta och kommentera detta. Jag tror att denna välfärdsfråga kommer att ha betydelse för valets utgång. Jag har sagt det tidigare men det tål att sägas igen, att Reinfeldts svåraste motståndare för att vinna valet är hanns fru Filippa, då hon verkligen i Stockholms läns landsting driver en höger politik värd namnet och om det kommer fram tydligt utifrån bland annat privatiseringar i vården så förbleknas Herr Reinfeldts mitten strategi betydligt. I dag är det den 19,e och ett år till valet som jag verkligen tror vi i de rödgröna kan vinna. Vi leder väl med ca 3 till 6 % i mätningar och det känns som att när vi kommer att presentera vår gemensamma linje på våren 10 som om vi verkligen skulle kunna ha ett bra utgångsläge inför valspurten de sista 4,a veckorna nästa år..

Kommentarer
Postat av: Jane

Så trevligt att bli nämnd på din blogg :) Åh, jag längtar redan till valspurten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback