GL nytt

Har i kväll varit på direktsänd debatt om sjukvården på SVT. Privat eller offentlig eller både och ! Lennart Persson var som vanligt duktig programledare. Jag fick sno åt mig ordet en gång ! typ 22 minuter in i sändningen ,,, gött,,Jag passade på att kritisera det sättet som alliansen sköter vården i stockholm.. Vi måste styra efter kvalitet och inte ha system som gynnar privata storbolag i sukvården som Filippa Reinfeldt håller på och bygger upp. Carin Jämtin S höll med mig på den frånten samt en kollega från V till henne i landstiingspolitiken i stockholm. Det fanns förståss företrädare för det privat från proffession och politiker där ! Kolla gärna programmet i efterhand på nätet.. Detta var mycket intressant och kul att få vara med ! I dag var jag först på budgetberedning mellan kl 08 till 11 och sedan på samhällsbyggnadsnämnd och demokratiråd kl 13 till 17. Det har känns bra hela dagen och politiken känns bra just nu och jag känner inspiration inför valet 2010. (Röstade förresten i kyrkovalet för 1,a gången i går,och kom i håg detta val nu den 20 september..Ca 200 hade förröstat i går i Lidköpings församling av 13 000 medlemmar och ca 11000 röstberättigade ) Jag är på torget i morgon kl 08 till 12,,väl mött

Kommentarer
Postat av: Jane

Du var bra, talade snabbt men tydligt! :)

Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Det var med beundransvärt kurage du gjorde kuppen mot Lennart Persson och tog chansen att lufta dina åsikter 'stick-i-stäv' mot programledarens strikta talarmanus.

Jag fann förstås 'Debatt' på SVT-play och har lagt ut en länk på min hemsida.

.....och på den lilla bilden - som illustrerar programmet på SVT:s sida - syns Lennart Persson i bakgrunden och i förgrunden syns din ivrigt vinkande högerhand!

Kamratlig Hälsning

Gunnar

2009-09-16 @ 15:12:15
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback