Maria Wetterstrand i valspurten 2010 !

http://www.vargardamote.se/

I dag var jag där och lyssnade på Tosten Åhman (Lidköpings bo ) och hans intervju med språkröret Maria Wetterstrand inför 1500 personer i tältet på marknadsplatsen Tånga !


http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=6759&sidnamn=VGAMOTE

läs vidare i denna tidnings nätsida.

I dag hade vi annars VG-styrelsemöte och vi fick besök av 5 personer från Västragötalands idrottsförenings SISU ansvariga. De informerade om att det finna ca 4000 idrottsföreningar som gör ett stort bidrag för samhället på många plan och at de anser att det minskade bidraget på ca 4 millioner från Kulturnämnden i Västragötalandsregionen är besvärande! Vi skickade in svar på att MP vill se över detta mm och representanterna från SISU ansåg att vi var det parti som mött upp dem med mest antal och på den högsta nivån och att de ville fortsätta en god dialog med oss. SISU är idrottens studieförening som bildades 1985 ! MP,s svar på de 4,a fråorna om hur vi såg på SISU,s verksamhet framgent kommer av SISU skickas ut innan valet till samtliga av deras lokala föreningar som de jobbar med !

I morgon blir det väl att vara på Borås valstuga  ! Nu har vi 10 , 8 % och hur långt skall vi gå !
Maria Wetterstrand tillönskade jag all lycka vilket hon önskade mig dito ! Anders Wallner hennes presssekreterare ansåg att det kan bli 15 % !

-Vi brukar gå upp något under valspurten sa han till mig !

Maria effekten är här och hur långt det kan visa sig i vårt väljarstöd ska bli mycket intressant

http://svt.se/2.129911/1.1951980/infor_valet_s_v_mp_styr_i_lidkoping

intressant läsning och mitt valtips för mandat i Lidköping 2011-2014

s /20  mp/4  v/ 3  27 mandat   m/11  c /4  fp/4   kd /5  24 mandat
36,5% 7,5 % 6,0%                  24%   7 % 6,9%  8 %




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback