GL nytt


Måndagens kvällsmöte mellan oss i majoriteten var mycket trevlig och det känns som vi är på gång ordentligt inför detta val och det är ju bara så att vi ska vinna detta val för inte kan vi låta alliansen styra varken Lidköping eller riket !

Det behövs en hållbar välfärd och miljö/klimat politik och detta är jag säker på kommer att gillas av våra röstberättigade !

Det som avgör ett val är inte personer utan innehållet i politiken och detta kommer väljarna att ta sina ställningstagande om när de går och ska rösta f.r.o.m den 1 september (förröstningen börjar) tills själva valdagen den 19 september !

Nu är det sommar och till helgen startar den årliga almedals veckan och självklart ska de olika partiernas tal bli intressant att lyssna på !

Nu måsta väl alliansen börja tala om va de vill och inte bara snacka negativt om vad vi vill !
När väljarna upptäcker Alliansens grunda underlag till politik då kommer valet sannerligen bli enkel i valet mellan oss rödgröna eller alliansen !
 

Kommentarer
Postat av: Maria Pettersson

Hej där Larsson, jag har tidigare frågat din kumpan Hedvall om vad de egentliga skillnaderna är mellan erat block (rödgröna) och alliansen inom den kommunala politiken. Inte för att det är jättelätt att välja inför riksdag/regering heller,men där är jag mer säker på min röst. Det skulle uppskattas om du kunde ge några enkla svar angående detta. Mvh

2010-07-04 @ 04:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback