GL info


Arbetarkommunen har faststält sina listor och det är bara att önska Kjell Hedvall lycka till även om jag som 1,a namn vill att så många som möjligt i valet väljer en MP valsedel men jag vill också att vi ska ha kvar vår majoritet i Lidköping som fungerar så väl enligt min mening. Jag kandiderar inte till kommunalrådsposten men naturligtvis vill jag sitta på den politiska makten och vår kandidat till denna post i de rödgröna är Kjell Hedvall därav mitt lycka till !

Vi ska alltså gå ut tillsammans och fira 1,a maj även detta år och både Herman Andersson och Helene Stiernstrand kommer att kunna höras där och jag själv också . Det finns en positiv känsla i partiet och i fredags diskuterade topptjänstmän och toppolitikerna vår kommande förvaltnings och politiska organisation på Arenan. Jag var nöjd med diskussionen och vi är överrens om mycket omän att det finns en del kvar att diskutera förståss. Vi kommer inte förändra mycket ska jag säga utan vi vill alla ha många fritidspolitiska uppdrag i kommunen vilket är bra för att stärka vår demokrati.

Nu på tisdag är den alltså 30 år sedan Kärnkraftsomröstningen 1980 och MP är i Skövde på Hertig Johans torg kl 15. Välkommen att deltaga i vår manifestation mot att ändra lagstiftningen till att möjliggöra nybygge av kärnkraftsverk i landet. Beslutet ska tas i Riksdagen den 17 juni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback