VAL 10

Vår politik

Miljöpartiet går till val på en modernisering av Sverige. Vi vill skapa ett hållbart samhälle.
Tack alla gröna ;
Madde,Mira, Herman, Anna, Helene, Amanda, Emma, Solveig , Margarete, Clary, Gunnar och Gustav med flera för ett fantastiskt arbete i valarbetet !
Det känns så bra och nu ska vi ha kvällsöppet samt dela valsedlar i morgon !
Vi samlas på Rhodos kl 20,15 i morgon !
Det har gått fantastiskt bra med vår kampanj på torget, resecentrum, annonser,utdelning av material mm !
Vårt Valmanifest har kommit ut till 7000 pers !
Amanda har delat ut ca 1000 ! I Råda , Sunnersberg och på andra ställen !

Kul i dag på torget och tack Solveig för det ekologiska kaffet samt så hade vi ett härligt lotteri(gratis) för att vinna 25 kravodlade (Bengt och Marianne Kling MP Götene) honungsburkar !
De gick åt förståss !

Nu kör vi in i kaklet !

MP kan nå på riks ;;10,1 %
MP kan nå på region;; 9,5 %
MP kan nå på Skaraborg;; 8,1 %
MP kan nå i Lidköpig ;; 7,9 %

rödgrön majoritet i Lidköping med 28-23 
kanske rödgrön majoritet på riks
ingen allians för över 50 %

Förtroenderåd 1-2 oktober !
Vi för se hur läget blir !

Hoppas SD ej kommer in förståss
min bedömning är att de får;
4,1 !

Historia ! Så här såg jag på läget 2006 !
citat
-Jag måste erkänna att det varit fantastiskt att kampanja i alla våra skaraborgska kommuner de senaste 4,a veckorna...
det har känts bra så här kommer min sista ,
Göran prognos.......

1 S 36 %  2 M 24 %  3 Fp 8.5 %  4  kd 7,5 % 5 Mp 6.5 % 6 C 6.5  7% V 6 %
(1 S 31,5 %, 2 M 27 %, 3 MP 9,9 %, 4 FP 7,9 %, 5 KD 6,6 %, 6 C 6,4 %, 7 V 5,9 , 8 SD 4,1)
(är mitt tipps för i år ) 

S -V-Mp   48.5 %
Alliansen  46.5 %

detta är en känsla efter att ha varit i valrörelsen i 4,a veckor så vi får se vad den är värld...
valdeltagandet = 82 %,,, bättre än val 02  pga det jämna läget

nu går jag ut till torget

mvh
Göran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback