Omval 11 den 5/5 till 15/5


Åsa Romson höll ett inspirerande tal framför många mp.are på Hertig Johans torg i Skövde i samband med att mp i regionen hade valupptakt inför stundande regionala omval i Västragötalandsregionen !
Det var en solig lördag på torget och det fanns många soldyrkande Skövde bor som jag tror upplevde våren för första gången på riktigt samt fick nu höra och uppleva att valrörelsen är på gång !

Jag förstår att väljarna upplever att det inte är lätt att känna att det snart är val i denna stora region då 1,2 millioner väljare ska gå till valurnorna från den 5/5 till den 15/5 !
Valet handlar om hur vi vill se utvecklingen av våra 19 sjukhus, ca 200 vårdcentraler och 200 tandvårdskliniker mm !
Det handlar också om vilken kollektivtrafik som västrafik ska erbjuda medborgarna nu när regionen från den 1/1 2012 tar över ägandet av Västtrafik med en skatteväxling på 43 öre som följd !
Vi har en regionalt utvecklings ansvar i samverkan med de 49 kommunerna för att vi ska ha en hållbar utveckling i regionen ! o inte att glömma en viktig miljönämnd som jobbar i samverkan med kommunerna gällande att klimatanpassa de kommunala och regionala verksamheterna ! o ej heller att glömma en kulturnämnd som verkar för att vi ska ha ett rikt kulturutbud mm i hela vår region !

Det handlar om nästa 50000 anstälda det är väl nästan alla känner någon som har beröring med ngn som är verksam inom regionen !

Jag hoppas ni väljare kommer att bry er om detta så viktiga val , då det handlar om er egen närmiljö och hur ni vill forma er sjukvård och kollektivtrafik !

Att inte bry sig om detta .. det tror jag inte på utan bara man få reda på vad vi 8 regionfullmäktige partier vill och andra så kommer man att kunna ta ställning och vill man att vi skla drivas mot en klimatvänligare region och en hälsosammare sådan så hoppas jag den gröna valösedeln ligger väl till pass..

ring mig gärna om ni som väljare undrar ngt ..mobil 0730 204260
maila
[email protected]
eller skriv på denna blogg eller hitta mig på facebock !

för mig är detta omval att se som ett nyval precis som Sören Holmberg sade ! Ta nu chansen att bry er om den blå valsedeln med ett litet annorlunda utformande (efter en ny lag ) !!

Varje röst räknas och du har chansen att påverka din egen närmiljö precis som när du röstar i din kommun !
Västragötaland är din egen kommun oxå..tänk på detta !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback