S-V-MP budget 2012-13-14

http://www.mp.se/templates/mct_177.aspx?number=246357


Nu har vi i den politiska ledningen presenterat vår gemensamma budget under namnet `Ansvar och utveckling`!

Det känns bra att ha kommit så långt och nu ska den gå igenom regionfullmäktige den 19/9-20/9

Läs och hör gärna av er med frågor eller skriv och kommentera.


Gällande detta med höga löner mm så har jag och Birgitta Losman skrivit en motion om detta för att få samverkan kring frågor om löneprocesser på denna nivån ( lönetaksfråga mm) .
Ursäkta sen svar men regionbudgetprocessen har tagit tid.
personligen så anser jag att man alldrig kan ha för stora löneskillnader i organisationer men att den individuella lönen är en sak mellan arbetsmarknadens parter och inte politiken.




Kommentarer
Postat av: Gunnar Karlqvist

Hej Göran!

Du skriver "personligen så anser jag att man alldrig kan ha för stora löneskillnader i organisationer..."

Hm....menar du det?

Hälsningar

Gunnar

Postat av: Göran

Jag menar i inlägget konkret att det ej skall vara för stora löneskillnader.

2011-08-25 @ 20:32:13
Postat av: Gunnar Karlqvist

Hej igen Göran!

Kan du ge något 'konkret' exempel på hur stora löneskillnaderna bör vara maximalt?

Var går gränsen när löneskillnader blir för stora?

Hälsningar

Gunnar

2011-08-26 @ 18:14:44
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback