GL info

Det regionpolitiska arbetets centrum för mig är på residentet i Vänersborg och i hela januari har jag nu varit där mån till onsdag och det börjar nu klarna vilket enormt arbete det krävs när det gäller att sitta i en poliitisk ledning i en så stor region som detta med ansvar för nästan 50 000 anstälda.

Jag har fått jobba mycket med interna mp och s-v-mp möten men även hunnit med två offentliga uppdrag i Göteborg.
Den 27/1 var jag på folkets hus och talade på en konfererns om hur minska ohälsan bland narkomanerna.
Jag talade för regionens räkning och beskrev att regiionen vill förstärka detta arbete i dialog med Göteborg och andra kommuner i regionen. Det var ca 200 personer där som jobbar inom den sociala sektorn.
Bra möte ioch jag ser fram emot fler dialoger med bl,a politiken i Göteborg om denna så viktiga fråga som även talaren från Göteborg ; Dario Espiga var inne på.

Jag var i går på Dalheimers hus och var politisk deltagare i en utfrågning anordnat av Hjärtlungsjukas länsförening. Det var en bra utfrågning som mycket kom att handla om behovet av rehabilitering vilket jag underströk som eb prioriterad fråga .

I kommunen kör vi i den rödgröna på  och vi satsar på ridklubben nu med borgen nu för ett reperation samt anläggningsstöd för tre år,, mkt bra för detta är framdeles en kvinno idrott som behöver satsas på !

Den 12 februari mellan kl 10 till 12 är mp på torget,,,vi talar om klimarfrågorna som nu skall drivas ännu hårdare då en klimatplan 2011-2021 skall läggas samt att klimatutskottet nu är startat där jag ska sitt med som en av tre,, 1,a mötet är den 4,e mars !

till sist,,länge leve demokratin och låt Egyptens folk få detta,,!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback