GL nytt

Bloggen är viktig trots alla andra sociala medier.

Jag gillar det politiska livet och ibland så är det väl så att jag känner likheter med min 20 åriga fotbollskarriär gällande detta med laganda, teambilding och att lita på varandras färdigheter mm !

vi har ju nämndsarbetetet och det interna styrelsearbetet att likna med träningar inför själva matchen som i politiken blir i själva fullmäktiget oavsett om det är i regionen eller i kommunen !

Vad måste man då vara bra på ?
Väl förberedd måste man vara inför såväl matchen som fullmäktiget
och man måste på själva matchen eller fullmäktiget vara fokuserad på sin uppgift !

Jag gillar att vara fokuserad på själva matchdagen och det ger extra adrenalin ! Jag jobbar med att koncentrera mig på vad jag tänker säga och hur känslan är i salen på fullmäktiget !

Jag upplevde att jag på förra regiionfullmäktige kände en stark känsla för det jag sade när jag talade om detta med suicid och internet och jag bedömmer att min känsla gick igenom för åhörarna samt för radio lyssnarna !

Politik är att vilja och det måste man visa varje gång man går upp i en talarstol i et¨t fullmäktige precis som man gjorde det varje gång man vara involverad i olika matchsitvationer på en match.

Det krävs att man har viljan och entusiasmen och tron på sig själv att man kan göra skillnad av och till.

Under detta året 2011 så kommer jag att ha ca 20 fullmäktige möten (kommun/region) och min ambition är att agera så väl och trovärdigt som möjligt för mitt parti men naturligvis också för medborgarnas bästa utifrån min ideologi mm ! När jag spelade matcher ca 30 om året så var det på samma sätt att psykologiskt vara beredd att göra sitt bästa för laget och dessa spelide men att även ge besökarna värde genom att ge 100 % av engagemang och delaktighet !

Detta var lite funderingar på hur jag sammankopplar mitt psyke mellan tvä egentligen väsentskilda aktiviteter som sport och politik.
Jag har hård självkritik och försöker hela tiden utveckla mig och just nu handlar det om att tydligare i talarstolen koppla in mig med nya begrepp som vi i den politiska ledningen mm och få fram budskapet hos de som lyssnar i regionfullmäktige att jag är absolut trovärdig i min nya politiska roll som ansvarig hälso och sjukvårds politiker !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback