SKL Kongress i Norrköping 9 till 10 e november !

http://kongress2011.skl.se/

Trevligt som vanligt att deltaga på denna kongress som statthålles var 4,e år !

Jag var uppe ggr tre i debatten och talade om vikten av :

Whisselblowers system i hela landet med Göteborg som förebild !
Utredning om vård på lika villkor och riskerna med den allt ökande andel som tar egna sjukförsäkringar !¨
I dag snart upp mot 500 000 och i framtiden kanske 1,5 till 2 millioner och då kan man ju undra om vårt nuvarande system håller vilket jag och många andra vill !
Motionen från Helene Eliasson S (Hälso och sjukvårdsutskottets ordförande i regionen) om detta som krävde en SKL utredning om detta bifölls tyvärr inte . (185 för och 194 mot) !
Till sist var jag uppe om detta med sprututbytesprogram i hela landet och att SKL ska verka för detta som MP motionerade om vilket tyvärr inte bifölls men många var för det vilket visade sig i Försöksvoteringen och det blev en bra debatt i frågan och Monica Selin KD ( sitter i sjukvårdsberedningen på SKL nivån) replikerade mig vilket visade på tyngden i frågan !

MP gruppen som bestod av 30 ombud var aktiva och vi var 7 från Västragötaland av dessa och det var trevligt !

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback